JANUARI-JUNI

Nu är det alltså 2011. Ett helt år till har passerat, knappt att man fattar det. Inte för att det egentligen känns att det är ett nytt år, men tanken känns konstig. Det har gått så fort.




Här första delen av mitt 2010:




JANUARI
Började det nya året i Örebro med fina vänner och mäktiga fyrverkerier, fick min balklänning och var med Ebba mest hela tiden och tog bl.a en fotopromenad i snön. Började skolan igen och pluggade mest hela tiden och längtade bort till värmen



FEBRUARI
Längtade ännu mer till värmen och hatade skolan, det var en ganska jobbig månad minns jag. Var trött på det mesta. Kommer ihåg ångesten jag hade över att inte hinna klart med alla skolarbeten innan vår resa. Samtidigt drömde jag om att vara rödhårig och att flytta in i denna lägenhet, och mamma fyllde 50.


MARS
Åkte äntligen iväg till värmen med feber i bagaget. Men jag blev frisk av solen och resan var kort och gott en drömresa som jag aldrig glömmer. Känslan av att bara kunna vara helade mig. Inte mycket annat hände i mars om jag minns rätt, inget som slår Karibien i alla fall.


APRIL
Njöt av vårens första solstrålar hos mormor och morfar och var glad över att få träffa Ebba igen efter resan. Lugnet borta i Karibien var som bortblåst och vardagen var lika stressig som vanligt. Jag och Anna sjöng på ett dop, och jag var i Stockholm och tittade på Bounce som var så bra att jag grät när det var slut.


MAJ
Åkte till Ikea och införskaffade lite smått och gott för att förvandla mitt rum lite grann, köpte en välbehövlig ny mobil och åkte till Stockholm för att fira min farmors 88:e födelsedag. Tittade också på melodifestivalen och fastnade för Tysklands bidrag, som till slut faktiskt vann och jag blev glad.


JUNI
Juni var en händelserik månad. Jag gick och blev sjuk igen lagom till skolavslutning och bal. Hade en underbar grillkväll med min fina klass och kände att balen inte var så rolig som jag trodde att den skulle vara. Min underbara bror tog studenten, jag åkte till Ludvika och gjorde en extra fin tårta när Kronprinsessan Viktoria och Daniel gifte sig den 19:e, och firade ännu en midsommar med stora tjocka släkten.

Resten kommer imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0